Saturday, March 13, 2010

kisah 4 mac......

Bismillahirrahmanirrahim..
ADA APA DENGAN 4 MAC....??




selain dikenali sebagai hari keputeraan sultan terengganu..tarikh keramat ini telah menggamit seribu satu sejarah dalam hidup seorang insan yg bernama NUR LIYANA(alamak...tu nama mak sya yg bagi..maksud nya cahaya kehalusan dan kelembutan) tapi jap2...aku ni lembut ke..??biasa je kot...klu nak tau hati budi sebenar aku ni camne...mai ar hidup untuk satu hari bersama ngan aku...mesti korang akan tau ape maksud di sebalik nama yg telah ma n abah aku berikan kepada puteri sulung pertama mereka...hehhe...


berbalik kepada usul kita pada hari ini...berkenaan tarikh ini...sebenarnya ada kisahnya...


tanggal 4 mac 1993...aku dilahirkan...pada waktu ma tengah nak siapkan makanan berbuka puasa...aku telah mengharubirukan keadaan umah pada petang itu..yakni aku telah mengetuk pintu untuk keluar dari sebuah tempat gelap ke sebuah dunia yg penuh dgn ujian...x sangke..lahir je kat dunia...trus nampak lampu hospital...pedih mata ni tuhan je la yg tau...aku pon nanges semahu-mahunya...hahah...ntah btol ke x..kene tanya ma nih...


ok takpe..kite go on jek




pada 4 mac 1998...aku dgr kabar adek aku bakal lahir...tpi x sama tarikhla...haha...aku pun trus ar hangin...mne x nya..gelaran adek yg selama ni aku sandang tidak semena-mena telah beralih tangan kepada adek aku tuh...hisy...takpe..ade ubi ada batas...ade hari...ark... aku x smpai ati ar plak nk balas...




4 mac 2005...mak adakan satu majlis hari jadi untuk aku...ramai kawan dtg..meriahnye Allah jek yg tau...(aku pon)...best sebb dpt byk adiah...pastuh bile sume org da blek...sedeyla plak..kne tolong kmas umah sebb umah dh bersepah dgn mcm2 bende...ngan plastik adiahnye n memacam agy....tapi takpe...puas hati...




4 mac 2006...aku jadi f1...taun tuh aku punye bezday 2 hari selepas aku mndaftarkn diri di smapk...sedey gak...tpi seingat aku ramai gak yg wish...mcm mne tah diorg tau pasal bezday aku..hehe..tapi seingat aku...kyra org first wish aku..siap bg adiah lg...x sgka...hehe...tq kyra...




4 mac 2007...aku x ingat ape yg terjadi...mintak maafla....



4 mac 2008...aku tgh study kat bilik study dan tertidor...tepat jam 12 malam...maisara dtg wish...hepi burfday kak...aku yg dlm keadaan terpinga-pinga trus senyum..hehhe..bile nek dorm...byk gile kot hadiah dan kad burfday atas katil...Ya Allah..x sgke..slama nih ade gak insan yg menyayngi dan menghargai diri ini...pgi skola esoknye..ade kad lagi bwah meja..haha...dh agak dah...bile bukak...hmmm...lgila dah agak...takpe itu kisah lama...aku dah sisip rapi dlm lembaran sejarah sepanjang aku kat smap...




4 mac 2009...bezday aku buat kali keduanya jatuh pada waktu exam mac...taun 2008 pon jatuh pada waktu aku tgh ujian...tapi taun nih memandgkn aku sibuk menguruskn pendftaran f1 dan f4 baru...jdi tumpuan terhadap study agak terganggu dek kesibukn diri yg melampau...brulah terasa bebanan kerja yg membuatkn aku terpaksa menyusun waktuku yg padat seperti sardin ini dgn bijaknye...sebijak einstein berfikir...waduh...takpe itu satu dugaan drpd Allah...dan terima kasih diucapkn skali lagi kpd maisara kerana x penah lupa bezday akak pada stiap taun...




dan waktu yg dtunggu-tunggu.....


3 mac 2010...pada pukul 11.00 malam...aku terpaksa melatih anak-anak buah kawadku utk melakukn latihan di padang belakang asrama...suasana asyik melatih adik-adikku membuatkn aku lupa sebenarnye esok adalah hari jadiku...tepat jam 12 malam...khaira(selalu tlg waktu latih adek2 UZ kawad) datang n wish hepi burfday...pastu aslah n bberapa org sahabat lg turut dtg n wish...tq kengkawan...pastu ramai la plak yg beratur nak salam aku..wah...dah macam artis lak...hahah...bezla klu hari2 cmnikan?...huhuhu...aku sgt hepi...tambah2 kawad UZ dpt no 1...time kaseh Ya Allah..adek2 UZ akak yg disayangi...thx korang...nnt hamper kite kongsi..hehheh...

4 mac 2010...


tibe kat skola plak...kawan2 sekelas bacakan doa n nyanyikn lagu utk aku...tq kawan2 5 marikh...i luv u all...together we strive 4 da greatest excellence...syukran jazilan khairan kasiran...jazakallahukhoir...n ucapan trima kaseh tidak terhingga kepada sesiapa yg ade wish ana kat bilik pp malam tuh...walaupon x formal n x proper...but i'll never forget dat moment..




doaku untuk tahun ini...

"Ya Allah Ya Tuhanku...Engkau ampunkanla segala dosa-dosaku...berkatilah hari kelahiran ke 17 aku ini Ya Allah... aku memohon agar Engkau kurniakan rezeki yang melimpah ruah serta umur yang panjang kepadaku agar aku bisa meneruskan perjuangan dlm menyebarkn da'wah di atas muka bumi ini Ya Allah...kurniaknlah kejayaan 11A+ dlam spm taun ini...amin"


No comments:

Post a Comment