Tuesday, April 24, 2012

Allah kan sayang hambaNya=)

aku tak tahu kenapa semalam hati tak tenang.aku serabut.semua benda jadi tak kena,aku tak habis lagi study biochem padahal esoknya periksa.aku hilangkan keserabutan dengan berwuduk.kemudian aku solat isyak.sampai ke rakaat ke 3,air mata aku mengalir tak semena-mena.aku rasa berdosa.adakah Allah ampunkan aku atas segala dosa dan maksiat aku buat?aku menangis dan terus menangis sehingga tahiyat akhir.dalam berdoa.air mata laju menuruni pipi.aku tak tahan sehingga aku dapat rasakan dada ni bagai nak pecah dan berdoa agar Allah mudahkan jalan bagi aku untuk terus bersemangat.
aku minta petunjuk.dengan berbekalkan bismillah dan selawat ke atas nabi Muhammad SAW,aku membuka lembaran naskhah al-quran.
lalu mata aku tertumpu pada ayat 39 dari surah al-maidah yg bermaksud:tetapi barangsiapa bertaubat setelah melakukan kejahatan itu dan memperbaiki diri,maka sesungguhnya Allah menerima taubatnya.Sungguh Allah Maha Pengampun Maha Penyayang.

nyata Allah memandu aku.air mata aku semakin laju,ternyata Allah memberikan jalan bagi hambaNya yang berdosa utk bertaubat.sejak dari saat itu,aku menjadi semakin yakin dan aku tidak akan sesekali berputus asa dari rahmat Allah.aku nak berubah dan perlu berubah.
untuk hamba2 Allah sekalian,seandainya kalian membuat dosa,usahlah kalian takut2 untuk bertaubat kerana percayalah Allah Maha Pengampun dan Maha Penyayang.

p/s:Allah kan sayang hambaNya=)

No comments:

Post a Comment