Tuesday, June 19, 2012

i'm down right now! go away!

ali: hey dude.relaks!chill ah.bukan kau sorang je yang tak boleh jawab exam tadi..aku pon..=='

ahmad: ko cakap je lebih.ko ingat aku tak tau ko boleh jawab exam tadi..aku tengok ko relax je kuar awal dewan tadi..

ali: wey..ko agak2 ar..aku kuar sebab aku putus asa..ko tau..aku PUTUS ASA.ko tak tau aku terseksa kat dalam dewan tadi..aku tengok je soalan2 tu aku rasa macam nak koyak je ketas periksa tu..nasib je aku boleh kawal weyh..

ahmad: hak alah ko..poyo je..aku tau ar ko genius..blah ar ko..berambus! jangan kaco aku..aku nak tenangkan fikiran..aku serabut ni kau tahu tak??!!kalau la mak abah aku tau aku wat extremely teruk dalam periksa ni..apa kata diorang..arghhhhhh..

ali: okey!fine..aku blah..tapi ko kena ingat..Allah ada bhai...ko jangan nak meroyan tak tentu arah weh..ngadu pada Allah..doa..doa tu senjata kita..senjata orang islam..ingat tu!

pesan ali sebelum melangkah meninggalkan kawannya ahmad.

kata2 ali terngiang2 di benak fikiran ahmad.

"DOA..DOA TU SENJATA KITA..SENJATA ORANG ISLAM"

ya.

mesti korang penah rasa down tahap gaban-sampai nak hentak pala kat dinding pas kuar dari dewan peperiksaan bila ada soalan yang korang tak boleh jawab sebab korang ingat soalan tu takkan kuar punyalah dalam exam..pernah tak??

mesti tak pernah kan..

(ke aku sorang je macam tu??oh no..please==')

dan saat itu korang rasa macam..oh no..habislah aku

dan apa yang dibuat lepas tu adalah menyesal

menyesal

dan terus menyesal

weyh.ko ingat dengan menyesal boleh ke top upkan markah untuk soalan periksa yang ko tak leh jawab tu??

hell  no!!!!!!

and thats why..kita yang beragama Islam ni bertuah.

hah?apahal pulak bertuahnya..ce citer2..(sambil buat tangan usop wilcha)

yeler..

kita ada prinsip..kita beriman..

kita ada Allah..

kita boleh DOA..

pernah dengar tak something called D-U-I-T???

oh yes.DUIT.kalau mata duitan mesti diorang pikir.oh duit..mestilah aku tahu..that thing when we wanna buy something..we use it.

oh.bukan.

im talking about the OTHER duit.

it is
D-oa
U-saha
I-khtiar
T-awakal

hah.tu baru betul!

ingat! kita umat Islam ni..jangan pernah putus asa dari rahmat Allah..rahmatNya sangat luas.

dengan doa..banyak kebaikan kita boleh dapat.kepada yang rasa down..jangan putus asa.!

tapi doalah.

semoga Allah mendengar doa kita.

dan berikan kejayaan pada kita dunia akhirat.

insyaAllah.

oh.by the way.kisah Ali dan Ahmad di atas adalah rekaan semata-mata..dan tidak bersangkut paut malah terikat dengan kisah sesiapa.shokran for reading!

No comments:

Post a Comment