Saturday, June 08, 2013

exam fever syndrome is killing me

salam semua bakal penghuni syurga sekalian.amin!

sekarang saya berada dalam fatrah imtihan (baca: musim exam)

esok saya akan menduduki exam oral histology.

beberapa hari lepas saya sudah menduduki exam written histology,

alhamdulillah segalanya berjalan lancar.

semalam merupakan giliran saya memasak,

dengan bantuan rakan rapat saya,kami berjaya masak nasi hujan panas dengan jayanya.

pada petang semalam,saya sudah merasa sedikit pening dan loya ketika masak.

even bila time untuk merasa makanan tu sedap ke tak pon saya dah tak boleh tahan,bila bau je lauk daging black pepper yg saya masak pon saya dah nak muntah.

selesai masak,saya hanya memerhati mereka makan sebab kalau saya join sekali,confirm lepas tu nak muntah.

saya mengadu la kat housemate saya tentang rasa loya,pening dan nak muntah ni,

aii boleh pulak dia jawab: 'ha..dah tak lama la tu!'

apa hang ingat aku pregnant ke weyh? memang x lah kan!






setelah 3 kali muntah2,makan ubat 2 kali,tidur,cibi,dehydrated,shivering, nystagmus,diplopia dan sebagainya,alhamdulillah bangun pagi tadi saya rasa semakin sihat,cergas dan bertenaga semula!





bila difikirkan balik,tahun lepas saya takdelah macam ni pon waktu musim exam.


dan sekrang barulah saya
faham,ni kot perasaan terkena exam fever syndrome.haha


mohon ditembakkan doa buat insan lemah ini untuk terus thabat dalam belajar medik dan dipermudahkan urusan untuk exam pada hari esok dan hari2 seterusnya ya!


nampaknya kena sambung balik bukak buku histology. berhenti kat mana eh tadi? oh recto-anal junction!

adios.

salam


2 comments:

  1. syafakillah yanaaaa :D <3 insyaAllah Allah mudahkan liyana.

    ReplyDelete
  2. terima kasih banyak2 ainaaa. <3

    semoga aina pon dipermudahkan urusan oleh Allah esok!

    ReplyDelete