Monday, June 10, 2013

istanbul saya datang part 3.

salam peeps.

malam ni saya takde mood nak baca buku,saya ada mood nak update blog je.

sekadar ingin menggamit memori dan berkongsi pengalaman saya ke turki pada cuti winter lepas.

alhamdulillah pengalaman yang sangat berharga saya perolehi di sana.

so,jom kita check out apa yg ada!

sangat bersih dan hijau bukan? 

i like to look at how the trees been arranged in that manner.

subhanallah


pokok ni mesti dah lama hidup..hrmm

tak ingat la pulak apa fungsi tempat ni,tapi kat tepi tu ada paip utk ambik wudhuk

description pasal obelisk

thanks to pakcik mustafa,our tour guide,btw he can speak malay fluently!


in front of the obelisk yg kita jumpa desription pasal dia tadi.obelisk ni datangnya dari egypt,separuh drinya patah dan stay kat egypt

tempat wudhuk lelaki kat blue mosque

pokok yg berjaya menarik perhatian saya,dalam perkarangan blue mosque

pintu masuk belakang blue mosque i think!

bagus kan?siap ada macam ni lagi..huhu teruja

inside the blue mosque,why blue?sebb mostly dalam masjid tu warna dia biru



siling dari emas aya sofia

aya sofia ni dulunya church,kemudian jadi masjid,itu pasal ada nama para  khulafa' ar rasyidin dan cucu nabi

see?i told ya.

dalam ni byk chandelier tau.cantik sangat

cantik kan.eheh

on our way to museum

pokok ni ada nilai sentimental pada saya.kahkah


cantik gila tempat wudhuk habaq ang

pokok2 kat sini cantik2 and bizarre tau

sayalah anak buluh betung abad 21

dah alang2 jumpa senior smapk kat turki,apa salahnya bergambar iye dok?

blue mosque





ala kulli hal alhamdulillah,banyak ibrah dri journey ke turkey tahun ni yg saya dapati.

mood untuk study dgn lebih baik meningkat berganda ganda,

kalaulah dapat pergi semula ke turki bersama keluarga tersayang pulak kan best.

=')


No comments:

Post a Comment